Echte meisjes in de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de jungle!

Door: Chantal Pieterse

Blijf op de hoogte en volg Chantal

06 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Vorige week heb ik op stage een paar dagen meegelopen in de keuken. De mensen die me goed kennen weten dat ik alles behalve een keukenprinses ben en ik had er eerst dan ook niet zo’n zin in. De bezetting in het hotel is nog steeds laag dus het was erg rustig waardoor er niet zoveel te doen was. De eerste dag heb ik meegekeken bij het ontbijt, hier staat elke ochtend iemand uit de keuken die eieren bakt voor de gasten. Daarna was het vooral kijken en soms helpen met het maken van de lunch zoals broodjes en tosti’s (dat kan ik wel). Het was ook interessant om met de manager van de keuken te praten over de werkwijze, het personeel en het management. De volgende dag moest ik Cassave ’s schillen, dit zijn net een soort boomstammen. Dit was echt wat voor mij met mijn “goede” schilkunsten, uhum. Ik moest de dagen in de keuken een koksbuis dragen en een haarnetje.. dit was dus erg charmant! Achteraf ben ik wel blij dat ik ook hier een paar dagen heb meegelopen omdat ik nu toch een beter beeld heb, als het drukker is ga ik nog een keer kijken zodat er meer te zien is. Maar de volgende dag was ik toch wel blij dat ik weer terug was op kantoor mét airco.

Deze week ben ik maar liefst drie keer naar de sportschool geweest. De andere avonden van de week werden gevuld met uiteten gaan, want ja er was weer iemand jarig en een housewarming van drie meiden die verhuisd waren naar een ware villa met jacuzzi. Na dit feestje zijn we nog gaan stappen. De volgende dag ging de wekker weer vroeg want we moesten naar de vreemdelingenpolitie voor ons visum, we worden weer gebeld voor een volgende afspraak dus dit kan nog wel even duren. Helaas had ik wéér een lekke band en zit er ondertussen een hele nieuwe binnenband op me fiets.

Het weekend was er een om nooit te vergeten want we hadden een meidenweekend naar het binnenland van Suriname! We zijn naar Stone Island en Brownsberg geweest en wat was het mooi. We vertrokken met twee busjes met 9 meiden en een stel naar Stone Island, dit is een eiland aan het Stuwmeer. Het Stuwmeer is zo groot als de provincie Utrecht en is jaren geleden onder water gelegd om hier elektriciteit uit op te kunnen wekken. Het meer kenmerkt zich door allemaal uitstekende boomstammen. We hadden met de groep een grote hut op het eiland met een keuken, grote tafel en allemaal een eigen bedje. Ik heb hier uiteindelijk geen gebruik van gemaakt want ik vond het veel leuker om in mijn hangmat te slapen met uitzicht op het meer! Na het eilandje te hebben verkent en lekker af te hebben gekoeld stond de lunch voor ons klaar. Toen onze buiken gevuld waren gingen we met een korjaal (een boot van hout) varen op het stuwmeer. We hebben toen een goudmijn gezien en nog naar een eilandje geweest met schildpadden en apen. De piranha’s hadden helaas geen trek dus die hebben we niet gevangen. Na het varen was er tijd om even te douchen en stond de BBQ aan. De rest van de avond hebben we ons vermaakt met een grote pan gevuld met de cocktail Caipirinha, en de Borgoe kon natuurlijk ook niet ontbreken. Ook hebben we nog een nachttocht gemaakt om dieren te spotten, helaas was het spectaculairst wat we zijn tegengekomen een pad en heel veel mieren.

Zondag vertrokken we na het ontbijt naar de Brownsberg. Na een hobbelig ritje met het busje kwamen we aan bij de receptie. Vanaf hier was het ongeveer een kwartiertje lopen naar een mooi uitzicht punt over het Stuwmeer. Daarna gingen we verder naar een waterval. Op de heenweg was het bijna alleen maar dalen, je moest goed kijken waar je liep en het was behoorlijk zwaar voor je benen. Er zaten heel veel steekvliegen maar gelukkig vonden ze mij niet zo lekker. Eenmaal aangekomen bij de waterval hebben we heerlijk afgekoeld in eindelijk koud water. De terugweg moesten we dus weer bijna alleen maar omhoog lopen en kwam ik mijn slechte conditie tegen. Na een lunch als afsluiter zijn we weer vertrokken naar de stad waar we rond 6u thuis aankwamen. Het was een geweldig weekend met mooie natuur, dieren, gezelligheid en even helemaal weg van de buitenwereld...en dat besef je vooral als je weer terug bent op stage voor een nieuwe week.

Vanavond hebben Es en ik onze eerste salsa les, ik ben benieuwd!

  • 06 Oktober 2014 - 15:28

    Meriam:

    Hoi Chantal,

    jeetje meid, wat een belevenis maak jij mee zeg, fantastisch. Qua activiteiten is het daar hetzelfde als thuis, werken, uit gaan, feestjes enz, alleen dan in een andere omgeving. Leuk om weer te lezen hoe het met je gaat.

    Liefs Meriam

  • 06 Oktober 2014 - 18:27

    Els :

    Hoi Chantal,
    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Volgens mij heb je het best naar je zin.
    Geniet er nog maar lekker van en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groet Arie en Els

  • 13 Oktober 2014 - 15:24

    Ria En Aad:

    He Chantal wat gaaf allemaal zeg, het klinkt echt heel leuk. Volgens mij gaat die tijd best lekker door en ben je thuis voordat je het weet. Sucses verder en we lezen wel weer de volgende.Knuffel Aad en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Chantal

Lees hier al mijn verhalen en ervaringen van mijn Surinaamse avontuur!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 10365

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Februari 2015

Mijn Surinaamse avontuur!

Landen bezocht: