Het Surinaamse avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu Het Surinaamse avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu

Het Surinaamse avontuur is begonnen!

Door: Chantal Pieterse

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo daar zit ik dan op onze veranda in Paramaribo! Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen hier ben ik toch ook maar aan de slag gegaan met het starten van een blog. Gister was het dan eindelijk zover.. ons Surinaamse avontuur ging dan toch echt beginnen! Ons Nederlandse geduld was al aardig op de proef gesteld met het aanvragen van en vooral het wachten op de goedkeuring van het visum, maar een paar dagen voor vertrek was het dan eindelijk binnen. Na een leuke laatste week in Nederland en een afscheidsfeestje met lieve vrienden en familie om me heen kon ik dan echt gaan vertrekken.

Ik ga samen met drie klasgenoten Esmee, Mick en Jesse stage lopen bij de reisorganisatie Mets Travel & Tours in Paramaribo. Wij gaan hier aan de slag bij één van hun accommodaties; hotel Residence Inn. Wij huren met zijn vieren de bovenverdieping van een studentenhuis.

Dinsdag 2 september stapten we in het vliegtuig voor een 9 uur durende vlucht, deze ging vrij snel voorbij met een paar leuke films. Vanaf toen ging het alleen iets minder snel. Op het vliegveld nog eventjes in de rij voor de visumcontrole en toen nog 45 kilometer rijden naar Paramaribo, zo gedaan zou je zeggen maar we hebben hier uiteindelijk door files en een aantal keer verkeerd rijden bij het afzetten van andere mensen wel een paar uur over gedaan. Bij aankomst in het huis hebben we de andere studenten ontmoet en zijn daarna vrij snel naar boven gegaan om lekker te gaan slapen.

Vanochtend zijn we de dag goed begonnen met een stadstour door het centrum van Paramaribo. We hebben de belangrijkste bezienswaardigheden gezien zoals het Onafhankelijkheidsplein, Fort Zeelandia, de Palmentuin en de grote markt. Bijzonder om te zien en indrukwekkende gebouwen. Verder hebben we wat boodschappen gedaan, een beetje bij het huis gerelaxt, de insecten verjaagd, pepers geproefd en vooral af toe een duik genomen in het zwembadje om de hitte te doorstaan.

De plannen voor het weekend worden al gemaakt dus dit beloofd veel goeds. Maandag begint onze stage dus hebben we nog een paar dagen om vakantie te vieren en te wennen aan het leven hier. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Chantal

  • 03 September 2014 - 22:49

    Meriam:

    Hoi Chantal,
    Fijn dat je even kunt bijkomen van de lange reis en de eerste indrukken kunt opdoen.
    Het avontuur is begonnen en ik wens je een hele fijne stagetijd toe en leuk hoor dat je een blog bent begonnen.

    Liefs Meriam

  • 03 September 2014 - 22:49

    Renske:

    Leuk meis! Geniet van alles! Ben jaloers op jullie :) x

  • 04 September 2014 - 16:33

    Cynthia:

    Hey Chantal,

    Erg leuk dat je een blog ben begonnen, zo kunnen we je nog een beetje in de gaten houden ;)
    Succes & veel plezier met t avontuur! Geniet ervan!

    Liefs Cynthia x

  • 04 September 2014 - 18:43

    Anneke Pieterse:

    Wat leuk dat je een blog bijhoudt chantal! Ik ga je volgen!!

  • 04 September 2014 - 21:54

    Els En Arie:

    Hoi Chantal,
    Leuk dat we je kunnen volgen tijdens je verblijf in Suriname
    Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Chantal

Lees hier al mijn verhalen en ervaringen van mijn Surinaamse avontuur!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 10373

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Februari 2015

Mijn Surinaamse avontuur!

Landen bezocht: