Gezelligheid met huize Tosca - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu Gezelligheid met huize Tosca - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu

Gezelligheid met huize Tosca

Door: Chantal Pieterse

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Na de vakantie met Glenn was het helaas weer tijd voor stage. Het was wel even omschakelen maar gelukkig was er een leuk weekend om naar uit te kijken; met het huis naar het binnenland van Suriname.

Vrijdagavond hebben we wat gegeten bij de waterkant en zijn hierna doorgereden met een auto en een busje naar Parabello. Op deze inmiddels bekende plek voor ons hebben we bij het kampvuur gezeten en hier de eerste nacht doorgebracht in de hangmatten. Zaterdag vertrokken we na een ontbijt vroeg naar Lobi Lafu, een resort in het binnenland van Suriname. Onderweg hebben we nog een Belgische lifter meegenomen en hadden we autopech, gelukkig was dit snel weer verholpen. Eenmaal aangekomen moesten we nog bijna 2 km lopen met onze bagage in de hitte. Het resort was heel mooi gelegen met uitzicht op de rivier, door de lage waterstand was ook hier weer een mooi uitzicht met de rotsen die boven water uitstaken. We konden hier heerlijk afkoelen in de Sula (dit is een soort poedelbadje tussen de stroomversnellingen) en hebben zaterdag dan ook vooral gerelaxt en daarna de dag afgesloten met een BBQ en een klein feestje. We sliepen in hangmatten in de hut bij de Surinaamse mannen die op dit resort helpen. Zondag hebben we de kabelbaan gedaan, ook hier ging je door de bomen en was er ook een baan over het water. Het was erg leuk om te doen, wel wat minder hoog dan wat ik vorige week heb gedaan maar je moest hier wel alles zelf doen met je kabels. Op het einde was er nog een tarzan swing waarbij je vanaf een platform aan een kabel een vrije val kon maken. Hierna hebben we nog even afgekoeld in het water, geluncht, een middagdutje gedaan en toen vertrokken we weer naar de stad.

Dinsdag was de Onafhankelijkheidsdag van Suriname, het heeft de hele dag geregend dus we hebben vrij weinig gedaan. Je begint steeds meer te merken dat de regentijd begint, het regent nu bijna elke dag wel en dit zijn soms flinke buien. Gelukkig is er ook nog tijd voor de zon en is het nog steeds warm (Het winterweer in Nederland mis ik hier dan ook helemaal niet!)

Ook in Huize Tosca werd Sinterklaas niet overgeslagen! We hadden lootjes getrokken voor een kadootje en een gedicht. Onder het genot van lekkere pizza’s was het een gezellige en grappige avond die werd afgesloten in de discotheek. De volgende dag zijn we met een paar huisgenoten naar een privé poolparty geweest bij een villa, we waren bijna de enige bakra’s (Nederlanders) en hebben onze ogen uitgekeken naar de temperamentvolle bewegingen die daar werden vertoond. Ook was er een buffet met personeel ingehuurd en waren er veel rijke mensen aanwezig. Het was leuk en bijzonder om een keer mee te maken en ook hierna zijn we nog uit geweest, bij deze discotheek waren we nog nooit geweest en hier waren op een uitzondering na ook alleen maar Surinamers. Zondag hebben we het weekend afgesloten met een etentje bij Zus&Zo en was het weer tijd voor stage. Kortom het was een typisch studentenweekend.

Op stage heb ik mijn aanbevelingen al een op een rijtje gezet, ik ben nu bezig om dit te bespreken met het bedrijf en dan ga ik een implementatieplan hiervoor maken. Zondag vertrek ik weer voor een paar dagen naar Nickerie om in het andere hotel aan de slag te gaan.

Groetjes Chantal

• 01 December 2014 - 17:04

Meriam:

Hoi Chantal,
    wat een belevenissen weer zeg en geweldig dat het zo klikt met elkaar.
    Nog ff en dan komen je ouders, hoop wel dat de regen dan een beetje over is.
    Succes verder,

liefs Meriam

• 04 December 2014 - 19:53

Niek En Wil:

Nee Meriam, er moeten van die lekkere vette tropische regenbuien vallen als Rene er is joh ;-)
    Mooi verhaal weer Chantal, zal wel afkicken worden in februari.

gr,
    Niek en Wil