Dagelijkse update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu Dagelijkse update - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Pieterse - WaarBenJij.nu

Dagelijkse update

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

De afgelopen week stond stage vooral in het teken van onderzoek doen naar hoe de kwaliteit van de dienstverlening gemeten kan worden en het opstellen van enquêtes en interviews. De jongens mochten een nachtje overblijven in het hotel in Nickerie, een stad 4 uur rijden van Paramaribo, en hier een aantal opdrachten doen. Hoop dat ik ook nog een keer kan profiteren van het feit dat ik bij een reisorganisatie stage loop. Samen met Esmee hadden we dan ook het rijk voor ons zelf op kantoor. Donderdag middag zijn we op pad geweest met de magazijnmeester en een andere Nederlandse stagiaires die bij deze afdeling stage loopt. We gingen met een busje naar verschillende locaties in Paramaribo zoals de bank, slijterij en het hoofdkantoor van SLM. De organisatie is in sommige dingen nog erg ouderwets. Zo versturen ze sommige brieven niet via de mail of fax maar leveren dit persoonlijk af, zelfs al is het aan de andere kant van de stad.. Deze week zal ik de enquête gaan verspreiden onder de gasten van het restaurant en wil ik de managers en een aantal medewerkers van de afdeling gaan interviewen.

Zoals al eerder gezegd wonen we in totaal met 12 mensen, waarvan 5 jongens en 7 meiden. Voor Paramaribo is dit een hele goede verdeling want meiden zijn hier in overvloed. Het is erg leuk om met zoveel verschillende mensen in en huis te wonen. Zo hebben we de volgende opleidingen in huis; media design, informatica, fysiotherapie, facility management, criminologie en maatschappelijk werk. Afgelopen week ben ik met een huisgenoot mee geweest naar een beurs van de Kamer van Koophandel, zij had voor een bedrijf dat op de beurs stond de hele lijn van producten ontworpen. Daarnaast is het ook erg handig en fijn dat ik af en toe thuis even gekraakt kan worden of als je een probleem hebt met je laptop.

Verder hebben Esmee en ik een nieuwe serie gevonden om te kijken en die ook nog afspeelt zonder om de minuut vast te lopen; Altas. Dit is een spelprogramma dat zich afspeelt in Suriname, het is erg leuk om te zien omdat ze ook op plekken komen waar wij zijn geweest. Deze week hadden we een extra lang weekend want vrijdag was een Nationale vrije dag; de dag van de Marrons. Omdat Suriname zoveel etnische groepen kent zijn er ook heel veel feestdagen. Aan het einde van de middag vertrokken we naar Parabello, een resort waar we een aantal weken geleden ook al zijn geweest. Na het installeren van onze spullen stond het avondeten klaar. Het idee van het weekend was een “full moon party”, dit idee viel een beetje in het water maar alsnog was het een geslaagde avond. S’ nachts alweer een jungletocht gemaakt om dieren te spotten maar helaas weer niks tegengekomen, dat was dit keer ook niet te verwachten met een grote groep uitbundige mensen. De volgende dag was er de tijd om te relaxen, te hangmatteren (dat is hier een werkwoord) of te zwemmen in het kreekje. Na een etentje s’ avonds bij de roti tent ging iedereen vroeg slapen. Samen met Esmee heb ik het weekend afgesloten met dagje zwemmen bij hotel Torarica, dit is een luxe hotel in het centrum met een groot zwembad en op zondag draait hier ook een DJ. Het was weer een heerlijk ontspannen weekend, op zulk soort dagen heb ik echt een vakantiegevoel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Chantal

Lees hier al mijn verhalen en ervaringen van mijn Surinaamse avontuur!

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 10372

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Februari 2015

Mijn Surinaamse avontuur!

Landen bezocht: